Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

JAK ODMIERZAMY CZAS?

„Wyobraźcie sobie, że budzicie się rano, a na świecie nie istnieją zegary. Nie macie komputera ani żadnego innego urządzenia, które mogłoby Wam wskazać godzinę. Jak możecie ustalić, o której godzinie należy wyjść z domu, żeby zdążyć do szkoły na lekcje? Skąd nauczyciel ma wiedzieć, o której godzinie zakończyć lekcję? Jak ludzie odmierzali czas, kiedy na świecie nie było jeszcze zegarków?”. Od takich rozważań rozpoczęły się kolejne zajęcia realizowane w klasie 2a w ramach innowacji pedagogicznej w oparciu o projekty Uniwersytetu Dzieci oraz materiały Laboratoriów Przyszłości. Szukając odpowiedzi na pytanie „Jak mierzymy czas?”, uczniowie własnoręcznie wykonali dawne przyrządy służące do mierzenia czasu. Porównywali odcinki czasowe mierzone różnymi sposobami, wykorzystując zegar słoneczny, wahadło, klepsydry i zegar wodny. Wykonując kolejne doświadczenia, doszli do wniosku, że współczesny świat nie mógłby funkcjonować tylko w oparciu o wschody i zachody słońca czy przesypujący się piasek. Poznali wady i zalety dawnych i współczesnych urządzeń mierzących czas. Podsumowaniem było poszukiwanie, ile matematyki kryje się w muzyce, a piosenka o zegarach świetnie się do tego nadała. Rytm, następstwo określonych dźwięków, długość ich trwania tworzą melodię, która może być kolejnym sposobem na mierzenie czasu.

„Laboratoria Przyszłości” to największe w historii wsparcie dla wszystkich szkół podstawowych w Polsce! Drukarki 3D, mikrokontrolery, roboty, sprzęt do nagrań i inne nowoczesne wyposażenie pojawiło się we wszystkich polskich szkołach.

#LaboratoriaPrzyszłości, #LaboratoriaPrzyszlosci, Laboratoria Przyszłości