Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

O KSZTAŁTOWANIU KOMPETENCJI CZYTELNICZYCH DZIECI

Ważna rola w kształtowaniu pozytywnych postaw czytelniczych przypada rodzinie i najbliższemu środowisku dziecka. W niej bowiem od najmłodszych lat dziecko uczy się kultury czytelniczej oraz pogłębia swoją wiedzę z zakresu literatury. Jedną z form współpracy Naszej Szkoły z rodzicami w zakresie kształcenia kompetencji czytelniczych dzieci było zorganizowanie spotkania z rodzicami w ramach projektu „Czytamy”. Udział w nim wzięły: mama Janka – Pani Julia Stekla oraz mama Julki – Pani Sylwia Wojnar. Projekt, w który zaangażowali się rodzice uczniów klasy 3c wykorzystuje zamiłowanie dzieci do kompletowania kolekcji, polega na zbieraniu kart podczas 15 minutowego domowego treningu czytelniczego. Uczniowie samodzielnie czytają w domu, wybierają lektury i podejmują wyzwanie. Tym samym doskonalą technikę, mają otwartą postawę wobec czytania. Dzieci podczas spotkania zadawały wiele pytań, wspólnie z zaproszonymi gośćmi oglądały ilustracje książek, a rodzice opowiadali o swoich zainteresowaniach czytelniczych, czytali fragmenty książek „Twoja anatomia”, „Bardzo niesamowita medycyna” Adama Kaya, „Felix, Net i Nika” Rafała Kosika, „Gringo” Wojciecha Cejrowskiego. Dziękujemy za to spotkanie. Bardzo ważna jest współpraca z rodzicami w tym zakresie, bo to rodzice są pierwszymi przewodnikami dziecka w krainie literatury i to od nich zależy najbardziej, aby literacką przygodę i przyjaźń z książką dziecko rozpoczęło możliwie jak najwcześniej i pokochało ją na zawsze.