Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

WYJŚCIE EDUKACYJNE NAD RZEKĘ

27-04-2022 15:58 nasze zainteresowania

Za nami czwarte, przedostatnie zadanie w ramach konkursu „Szanuj energię, chroń klimat” w kategorii klas młodszych. Kolejny raz przybijamy piątkę detektywowi Kropelce, wykonując zadanie, którego tematyka związana jest z wodą. Mianowicie uczniowie klasy 3d uczestniczyli w wyjściu edukacyjnym nad rzekę Wapienica. Miało ono na celu uwrażliwienie uczniów na aspekt poszanowania wody oraz uświadamianie dzieciom, jak ważna jest woda w życiu człowieka i przyrody. Była to ponadto doskonała okazja do przeprowadzenia zajęć edukacyjnych w terenie. Trasa wyjścia przebiegała od Naszej Szkoły wzdłuż rzeki Wapienica aż do terenów zielonych przy pierwszym progu wodnym na rzece. Podczas spaceru uczniowie pogłębili wiedzę na temat Doliny Wapienicy, zapory im. Ignacego Mościckiego, jeziora Wielka Łąka, ujęcia wody na rzece Wapienica i ich znaczenia dla miasta Bielska-Białej. Uczniowie wykonywali również przygotowane przez nauczyciela zadania, np. odczytywali informacje z mapy przedstawiającej Dolinę Wapienicy i dopasowywali części mapy do siebie, dobierali ilustracje do nazw: Zapora, Wielka Łąka, Wapienica, uzupełniali rysunek przedstawiający obieg wody w przyrodzie na podstawie Doliny Wapienicy. Wyjście nad rzekę okazało się dla dzieci atrakcyjną lekcją przyrody w terenie. Uzupełnieniem wyjścia edukacyjnego nad rzekę było obejrzenie przez klasy młodsze filmu pt. „Światowy Dzień Ziemi”, w którym również zwrócono uwagę na aspekt poszanowania wody.